آموزش خیاطی( مانتو چرمین )
نقاشی
نقاشی
مانتو چرمین

مانتو چرمین

ایده ما برای مانتو ترکیب جنسیت های متفاوت در یک طرح است که این جنسیت ها را از ۲ رنگ متفاوت نیز انتخاب کرده امی، استفاده از جنسیت چرم در سرشانه ها ، جیب و پشت آستنی، این طرح را در رده طرح های اسپرت جای داده است. پیشنهاد میکنیم از کیف و کفش چرم و هماهنگ با مانتو خود استفاده کنید، توجه داشته باشید که به همراه داشنت یک جفت دستکش چرم، وقار شما را دو چندان میکند.

قبل از هر چیز باید الگو را دانلود کرده در پایین این بخش. و به مراکز کپی در شهر رفته و از آن پلات بگیرید با سایز تنظیم شده در این الگو سپس مراحل زیر را انجام داده .

مانتو چرمین

مانتو چرمین

بخشهای مختلف الگو:
۱- الگوی تکه جلو × ۲
۲- الگوی تکه پشت ×۱
۳- الگوی تکه آستنی ×۲
۴- الگوی تکه برش سرشانه )چرم( ×۱ + آس تر ×۱
۵- جیب ×۲
۶- تکه در جیب )چرم( ×۲ + آستر ×۲
۷- الگوی تکه آستر جیب ×۲
۸- تکه پل سرشانه)چرم( ×۲ + آستر ×۲
۹- الگوی تکه یقه ×۲
۱۰- الگوی تکه پشت دست ×۲ )چرم( + آستر ×۲
۱۱- الگوی تکه سجاف پشت ×۲
a کمربند: مستطیلی به عرض ۱۲ سانتی متر و طول تقریبی ۱۵۰ سانتیمتر چرم

مانتو چرمین

مانتو چرمین

مراحل دوخت :
الگوی سجاف این مدل را به صورت سر خود طراحی کرده امی که به همراه الگوی تکه جلو میباشد و پس از برش تکه جلو از پارچه، الگوی قسمت سجاف را جدا کرده و از لایی چسب برش زده و روی سجاف پارچه بچسبانید.الگوی سجاف پشت را نیز از روی لایی چسب برش بزنید و به پارچه سجاف بچسبانید.ساسون های کمر و سینه در تکه جلو و ساسون های کمر تکه پشت را دوخته سپس آنها را اتو کنید.در این مرحله برش سرشانه ویک را روی آستر قرار داده و لبه پشت آن را چرخ کرده و سپس درزها را به سمت آستر برگردانده و از قسمت روی پارچه دوخت میلی را برروی آستری بزنید. این مراحل دوخت را روی لبه جلو تکرار کرده، در صورت تمایل دوخت تزئیینی را زده و اتو کنید. ابتدا سر شانه پشت و جلو بالا تنه را بدوزید سپس برش آماده شده را بر روی تکه های پشت و جلو از سمت سرشانه و حلقه آستین به وسیله کوک ثابت کنید. درزهای پهلو را به همدیگر بدوزید. تکه شماره ۸ پل سرشانه را روی آستر قرار داده وبه جز درزی که در حلقه آستنی قرار میگیرد بقیه را دوخته و پس از چرخ تزئینی آن را اتو کنید.

مانتو چرمین

مانتو چرمین

مراحل دوخت جیب:
تکه های شماره ۶ را روی آستر گذاشته به غیر از درز بالا مابقی درزها را بدوزید، بعد از دوخت تزئینی آنرا اتو کنید. پیلی های روی تکه جیب را به کمک سوزن و نخ ثابت کرده، در جیب را بالا ی تکه جیب روی پیلی ها قرار داده و سپس آستر جیب را روی آن گذاشته و دور تا دور آنرا چرخ کرده و روی یکی از درزها به اندازه ۳ سانتی متر باز بگذارید که جیب را از آن قسمت به سمت رو برگردانیده و پس از اتو کردن جیب را روی عالمت های مشخص شده الگو با سوزن ثابت کرده و اطراف آنرا چرخ تزئینی بزنید.

مراحل دوخت یقه :
سرشانه سجاف جلو و سجاف پشت را به همدیگر بدوزید. از الگوی یقه ۲ عدد برش زده و یکی از تکه ها را لایی چسبانده سپس درزهای بالای آنرا که داخل گردن قرار می گیرد به همدیگر بدوزید. پس از دوختن، اضافه درز آنرا با قیچی کم کرده و به رو برگردانده و اتو کنید.در این مرحله یقه آماده شده را روی حلقه گردن مانتو ثابت کنید و سجاف را روی آن گذاشته و دور تا دور یقه را چرخ کنید.

مانتو چرمین

مانتو چرمین

مراحل دوخت آستین :
۲ تکه الگوی شماره ۱۰ را روی آستر گذاشته و دور تا دور آنرا چرخ کنید، سپس در مرکز آستر یک شکاف کوچک زده و از آن قسمت ۲ تکه را به سمت رو برگردانید و اتو کنید.تکه های آماده شده را بر روی علامت های مشخص شده ثابت و دوخت تزئینی بزنید.قسمت کاپ آستین را ۲ چرخ به فاصله ۰/۵سانتی متر از همدیگر زده و پس از خورد دادن این قسمت درزهای زیر آستین را بدوزید و پس از اتو کردن آستین را به بالاتنه وصل کنید.

مانتو چرمین

مانتو چرمین

توجه :
دقت کنید که در هنگام وصل آستنی، تکه پل سرشانه را روی خط سرشانه قرار داده و با همدیگر چرخ کنید.کمربند را دوخته و در صورت تمایل روی پهلوها به وسیله پل کمر آنرا ثابت کنید.
و در انتها : دکمه و جادکمه مرکز جلو را دوخته و دکمه های تزئینی در جیب ها و پلهای سرشانه را نیز بدوزید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 25 آبان 1392برچسب:, :: 21:10 :: نويسنده : ماریا شاراپووا

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نقاشی و آدرس honarkadeh2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 67
بازدید ماه : 67
بازدید کل : 78987
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1